Сватбени съвети от кухнята

shatra s basein

Сватбени съвети от кухнята

В сватбения и събитийниен бранш много често обясняваме, кое колко струва и защо. Бих посъветвала всички, които започват да организират събитието си първо добре да „напишат домашното” и след това да пристъпват към определяне на бюджет.
Ето тук прилагаме няколко примери основно свързани със сватби, но те са равнозначни за всяко подобно събитие – кръщене, рожден ден, откриване и т.н.

Организатор
Това е стъпка първа и не случайно. Много обширна тема, но ще се опитаме да се вместя в няколко реда. Професионалния организатор има едно много основно предимство пред вас,  и то е опитът му ! Организаторът ще предложи най-подходящата локация, екипи, програма и сценарий подходящи за вашето събитие, брой гости и бюджет. Организаторът е човека, които отговаря за всичко от началото на подготовката до приемането на снимки и видео материал от младоженците. Този процес може да продължи дълго време , понякога дори година. Досещате се, че когато някой работи за вас една година, това няма как да се случи без пари.

Така че, ако някой ви предложи да организира събитието Ви (човек без опит), можете да бъдете сигурни, че хонорара си той ще набави по друг начин. Основната практика – Комисионни от подизпълнителите. Т.е. този човек/агенция ще ви предложи само хора, с които има предварителна уговорка, че ще му дадат процент от хонорара си. Това разбира се е само във ваш ущърб, защото освен, че няма да имате достатъчно богат избор на екипи, няма да заплатите реалната цена за услугата , следователно и резултата ще бъде далеч от очаквания.

Намиране на локация
Голямо предизвикателство. Да бъде красиво, с добра кухня, прилично обслужване. Всички булки искат сватба на открито! Това е добре но вземете под предвид и метериологичната прогноза. Задължително подписване на договор! В който са описани детайлно всички пера- куверти, такса бушон, овър тайм, колко човека ще обслужват гостите, часове за достъп в локацията от екипите, капаро , начини на плащане, срокове.
Внасяне на алкохол /ако е позволено/ само срещу приемно предавателен протокол, с подробно описание на видовете и броя бутилки.
Много внимавайте, когато срещу вас седи управител, който на всички въпроси отговаря с „няма проблем”, „да ще го направим”, „добре”, без да запише и една дума от това, което коментирате като изисквания от ваша страна. Можете да сте сигурни, че ще го забрави в момента, в който си тръгнете. В популярните локации има между 60 и 100 сватби годишно. Няма начин да запомниш изискванията на 100 човека за една година напред.
Всеки втори управител е и „Сватбен агент”, веднага ще ви препоръча фото, видео, флорист и всичко, за което се сетите. Ваше решение, дали ще приемете тази препоръка, но имайте в предвид горе описаното.

Ангажиране на фотограф/оператор.
Сватбения фотограф трябва да умее добре всички подразделения на фотографията: репортаж, портретна фотогрфия, детайли, осветление и т.н. Не всеки с профил „photography” във Фейсбук е професионален сватбен фотограф.

Ангажиране на флорист
Не всяка съдържателка на цветарски магазин е способна да осъществи цялостен декор за сватба. Флоралния декор на сватба изисква освен добри умения да аранжираш цветята, количество инвентар, хладилна камера както и отлични организационни умения – кога какви цветя да бъдат поръчани, колко флористи и помощен персонал ще бъде необходим и т. н.

Ангажиране на осветление
Не бъркайте  DJ с осветител !

Ангажиране на DJ
Един от важния хора на сватбата Ви! Може да сте в замък или на открито, да имате много цветя, да се храните с най-изтънчената гурме кухня … Но ако Dj не може да усети гостите и да направи купон, просто ще хвърлите една торба с пари за една скъпа вечеря и нищо повече!
Най-сигурния начин е да сте присъствали на сватба и да имате лично впечатление, когато това не е възможно прегледайте видеа от няколко сватби или клипчета в сайтовете им, срещнете се обсъдете подробностите.  Подгответе си плейлист с желани изпълнители и му го изпратете преди събитието.

Покани
Има достатъчно фирми предлагащи тази услуга, специализирани в дизайн и изработка.

Водещ
Ние предпочитаме Dj да изпълнява ролята на водещ, анонсира кратко всеки ритуал бързо без излишни приказки. Водещите в повечето случаи се „отплесват“ и излишно протакват всеки ритуал, което скапва веселбата.
Изпълнители/звезди- ако много държите поканете някой, дали ще бъде певец, ансамбъл, няма значение – тяхното участие не бива да продължава дълго време до 30-40мин. макс, Сватбата не е концерт!  Гостите са дошли заради вас! Да се забавляват, да танцуват, да хапнат и да пийнат за ваше здраве, не ги бетонирайте за столовете с дълги програми.

Фризьор и гримьор
Задължително пробен грим и прическа! Няма нищо по-изнервящо в деня на сватбата да се правят наново грим и прически, защото булката не се харесва. Професионалният грим е задължителен!

Координатор
Ангажирайте си координатор за деня, който да ръководи всички екипи, логистика, ритуали и т.н. Повярвайте ще си спестите много време, пари и нерви !

Бъдете сигурни „Евтиното излиза скъпо” важи на 100%  в този случай, но скъпото не са пари, а спомени от вашето събитие. От вас зависи какви ще бъдат!
Желая ви приятно организиране и сватба, за която гостите Ви дълго ще говорят с усмивка на лицето!

Прикачени

Свързани публикации